Strona główna > Przedsiębiorczość > oDesk działa nie fer–wpadka czy celowe działanie?

oDesk działa nie fer–wpadka czy celowe działanie?

Po wizycie w firmie oDesk w Krzemowej Dolinie byłem podekscytowany tym rozwiązaniem, sposobem działania i tym jak łatwo można znaleźć pracownika, monitorować jego pracę oraz płacić mu za przepracowane godziny…

Ostatni element – płacenie – powoduje to że po pierwszych kilku kontraktach rezygnuje z używania tego narzędzia– nie z powodu niskiej jakości pracy jaką wykonują dla mnie ludzie, a z powodu…wizerunku.

Co się stało?

1. Zanim zatrudnimy kogoś do pracy musimy podać numer karty kredytowej albo namiary na konto w PayPal. Wybrałem drugą opcję, jest dla mnie wygodniejsza, ponieważ nie wiąże mnie nigdy z konkretną kartą kredytową – jak potrzebuję zmienić kartę to  zmieniam raz (PayPal) i wszystko płaci się z odpowiedniej karty przez PayPal.

2. Po dodaniu konta PayPal zatrudniłem kilka osób do różnych prac przy moich projektach.

3. Praca idzie do przodu, ja zatwierdzam pracownikom kolejne godziny ich pracy, wszyscy są zadowoleni…

4. Pewnego dnia – standardowa procedura PayPal… jak przez konto przejdzie w sumie kwota powyżej 2500 euro, PayPal ma możliwość zablokowania wypłat aż do momentu przesłania przez właściciela konta skanu dokumentów (dowód osobisty/prawo jazdy) celem potwierdzenia danych osobowych. Nic szokującego – nic czego bym nie mógł zrobić. Cykam zdjęcie i wysyłam do PayPal – procedura odblokowania trwa mniej niż 24h.

..niestety oDesk uznał, że jak mam zablokowane konto PayPal (widocznie PayPal API im zaraportowało) od tego momentu jestem najgorszym z możliwych pracodawców na oDesk  – niewypłacalnym i nierzetelnym. Do tego stopnia tak sądzą, że wysłali wszystkim moim pracownikom informacje o tym, że muszą na mnie uważać, bo rozłączyłem konto PayPal i nie będę im w stanie zapłacić. Dodatkowo w tym czasie nie pozwala im pracować nad moimi projektami – nie mogą raportować czasu pracy przez do tego wyznaczone narzędzie.

Cała sytuacja z PayPalem wyjaśniła się w ciągu 24h i konto zostało odblokowane – lecz niesmak pozostaje, oDesk wszystkich ostrzegł o tym, że jestem nierzetelny, moje projekty stanęły, a ludzie się przestraszyli.

Na pewno inaczej to powinno być rozwiązane! Np powinni mi dać kilka godzin na podanie numer karty (awaryjnie) celem potwierdzenia rzetelności.

  1. Przemek Olesinski
    Kwiecień 7, 2013 o 4:17 pm

    Ciekawostka.

  2. Kwiecień 22, 2013 o 11:29 pm

    Faktycznie dziwne. Z drugiej strony – pewnie oDesk wypuszcił Minimal Version of the Product, który nie orzewidział takiego IF-THEN, bo „przecież życie wyłapie takie przypadki”. Oto życie „wyłapało”, może nawet kilka. oDesk włączy obsługę wyjątki i się nie przejmie kilkoma klientami, którzy się sparzyli, bo są marginesem błędu. Mam nadzieje, że się jednak mylę…

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: