Strona główna > Innowacja > Innowacja w parze z szczyptą pracy

Innowacja w parze z szczyptą pracy

Ciągle nie daje mi spokoju ten hackaton, który został zorganizowany przez IsoBar parę miesięcy temu – mentorzy na wysokim poziomie, dobra lokalizacja, duże zaangażowanie I tematyka…NFC, która sama w sobie jest czymś nowym… nie bojąc się powiedzieć innowacyjnym. Jestem bardzo sceptyczny jak chodzi o to czy się to sprawdzi w normalnym życiu, ale I tak cieszę się, że mogłem się zapoznać z technologią

zdjęcie (7)

Więcej o tym wydarzeniu można znaleźć tutaj:

====

Miałem okazję zapukać do tych ludzi już prywatnie I zobaczyć co robią, bo przecież hackaton to tylko jeden z elementów strategii I chyba się nie myliłem bo w zaciszu firmy też robią dość ciekawe rzeczy, na przykład:

Robot jeżdżący po biurze I szukający kontaktu z osobami tam pracującymi. Robot może być sterowany zarówno z aplikacji dla iOS jak też specjalnie przygotowanej strony internetowej. Robot zainteresował mnie, ponieważ Hypermedia IsoBar uruchomił w internecie akcję, w której ludzie czekali nawet kilkadziesiąt minut by móc sterować robotem I zwiedzić warszawskie biuro.

WP_20130820_005

Robot jest o tyle interesujący, że zbudowany jest z klocków LEGO Mindstorm, tabletu z Androidem I kawałkiem tworzyw sztucznych.

Prócz robota zobaczyłem jeszcze jedno ciekawe urządzenie, urządzenie, które mierzy poziom uwagi. Pierwsza myśl… “poziom uwagi?!?”. Ma to jednak sens, po chwili myślenia już wiem co chciałbym zrobić z takim urządzeniem – zbadać to o czym myślę od lat czyli czy muzyka, której słucham podczas programowania nie rozprasza mnie. Czy mój mózg jest w stanie być skupionym w czasie jej słuchania.

WP_20130820_007

Panowie z IsoBar byli obecni z urządzeniem podczas pikniku naukowego, gdzie badali poziom skupienia podczas słuchania wiadomości w Polskim Radiu.

Pytanie, które bym kiedyś zadał sam sobie I nawet nie czekał na odpowiedz to:
“Po co to wszystko?”. Dzisiaj odpowiedź sama sie pojawia jak echo pytania – innowacja jest modna, innowacja przyciąga. Ludzie szukają pracy tam gdzie jest po prostu ciekawie, jeżeli firma robi ciekawe rzeczy to jest dobrym miejscem do pracy.

“Show me the money”… nie wazne, że akcja nie zarobiła, akcja przyciąga ludzi, a ludzie to kapitał. Im więcej ciekawych ludzi pod jednym dachem tym większa szansa, na ciekawe akcje komercyjne.

Czy akcja odniosła sukces? Tak – podobno CV dodają się na skrzynce działu HR lawinowo.

Widzę, w tym wszystkim sens – w ramach PlaceChallenge Labs robimy podobne rzeczy. Prócz samej pracy, pokazujemy technologię na konferencjach, tworzymy darmowe szkolenia I warsztaty. Dzisiaj pracownicy nie szukają stabilności, szukają ciekawej pracy z wyzwaniami. Brawo dla tych, którzy to rozumieją.

Kategorie:Innowacja
  1. xyz
    Wrzesień 5, 2013 o 3:44 pm

    „Panowie z IsoBar”

    Jedną z głównych ról w tegorocznym projekcie dla Polskiego Radia grała Sylwia Biegaj – account manager Isobaru. Więc nie tylko panowie, ale i Panie tworzą przyszłość branży interaktywnej. Czasami nawet bardziej, niż panowie…

  2. Patryk Węgrzynek
    Wrzesień 11, 2013 o 12:37 pm

    Zastanawiam się tylko czemu naukowcy wybrali tablet z Androidem zamiast z Windows RT. 😉

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: